Wyposażenie biura to trudne zadanie. Warto jednak podjąć wyzwanie i zaaranżować przestrzeń, która nie tylko będzie komfortowa, ale przede wszystkim, bezpieczna - zarówno dla pracowników, jak i… prowadzonej dokumentacji. Zobacz, co znajduje się na wyposażeniu biura, jeśli pomieszczenie ma spełniać wszystkie wymagania – Twoje i te wynikające z obowiązujących przepisów. Poniżej znajdziesz kompleksowy wykaz mebli i praktyczne wskazówki dotyczące aranżacji.
Podstawowe wyposażenie biura – co musi się w nim znaleźć?
Bez względu na metraż pomieszczenia, w biurze koniecznie muszą znaleźć się biurko dostosowane do potrzeb użytkownika, wygodne krzesło i funkcjonalne oświetlenie. Niezbędne będą także praktyczne meble. Te ostatnie niekoniecznie muszą być drewniane lub wykonane z płyty MDF. Zwłaszcza że coraz większą popularnością cieszą się meble metalowe. Spis możliwych wariantów pomoże Ci dokonać wyboru pomiędzy różnymi opcjami i dostosować przestrzeń maksymalnie do potrzeb pracowników – w końcu każda branża potrzebuje czegoś innego. Zatem – co na wyposażeniu biura okaże się niezbędne?
Szafa na dokumenty – sprawdź, jaka będzie najlepsza
Niezbędnym elementem wyposażenia każdego biura bez wątpienia jest szafa na dokumenty. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że w wygodny sposób pozwala przechowywać umowy, akta osobowe, sprawozdania, faktury i inne. Wybór odpowiedniego mebla jest uzależniony od profilu działalności, metrażu pomieszczenia i wymagań pracowników. Wśród metalowych szaf warto wyróżnić szafy na akta, szafy na kartoteki, meble RODO oraz szafy na mapy i rysunki wielkoformatowe. Co je charakteryzuje i które z nich powinny znaleźć się na wyposażeniu Twojego biura?
Szafa na akta
Dedykowana szkołom, biurom, kancelariom prawniczym i nie tylko. Zaprojektowana i skonstruowana po to, by przechowywanie wrażliwych dokumentów było proste, wygodne i bezpieczne, koniecznie musi znaleźć się w siedzibie Twojej firmy. Szafa na akta, bo o niej mowa, może mieć różne oblicza. Wykonana z blachy, jest dostępna w szerokiej gamie rozmiarów i kształtów. Zależnie od wariantu, nadaje się do przechowywania segregatorów, teczek i organizerów, dzięki czemu utrzymanie porządku nie sprawi Ci trudności.
Szafa na kartoteki
Szafy na kartoteki to kolejny metalowy mebel, który powinien znaleźć się na wyposażeniu biura. Podobnie jak szafy na akta, także te modele proponują odpowiednio dużo miejsca do przechowywania umów, faktur i innych. Dostępne w różnych wariantach, najczęściej są wyposażone w wygodne szuflady, umożliwiające przechowywanie dokumentów nie tylko w formacie A4, ale także – A3 i A2. Wykorzystanie takich szaf w aranżacji biura pozwoli Ci uniknąć zbędnego stresu i bez trudu odnaleźć potrzebne informacje.
Meble RODO
Obowiązujące rozporządzenia w zakresie RODO wymogły na przedsiębiorcach przearanżowanie przestrzeni biurowej. Konieczne okazało się wprowadzenie nowych rozwiązań. Odpowiedzią na potrzeby wynikające z obowiązujących przepisów są metalowe meble RODO, a więc – szafy na segregatory, szafy na kartoteki i ognioodporne szafy na dokumenty. Pojemne, bezpieczne i solidne, doskonale sprawdzą się nie tylko w biurach, ale także – jednostkach administracyjnych, szkołach, przychodniach i szpitalach.
Szafa na mapy i rysunki wielkoformatowe
Zastanawiasz się, co jeszcze powinno znaleźć się na wyposażeniu biura? Jeśli działasz w branży kreatywnej, jesteś architektem albo geodetą, koniecznie postaw na szafy na mapy i rysunki wielkoformatowe. Nowoczesne, komfortowe w codziennym użytkowaniu, a dodatkowo – dostępne w różnych rozmiarach, doskonale sprawdzą się w każdym biurze. Wyposażone w szuflady dostosowane do przechowywania dużych i niestandardowych formatów, pozwolą Ci zadbać o modną i funkcjonalną organizację przestrzeni.
Inne elementy wyposażenia biura – co powinno znaleźć się w pomieszczeniu?
Praktyczne i funkcjonalne wnętrze to nie tylko metalowe meble charakteryzujące się wysoką użytecznością. Co znajduje się na wyposażeniu biura poza nimi, jeśli tworzysz przyjazne wnętrze? Dobrym wyborem będą sejf, szafki na apteczkę i gaśnicę oraz szafki na klucze. Takie praktyczne rozwiązania zdecydowanie ułatwią pracę nie tylko Tobie, ale także – Twoim pracownikom.
Sejf – jaki warto wybrać?
Rodzajów sejfów jest naprawdę wiele – dzięki temu bez trudu znajdziesz model, który odpowie na wymagania jakie stawia przed Tobą charakter pracy. Pancerne metalowe sejfy na dokumenty charakteryzują się szeroką gamą rozmiarów, dodatkowo – możesz decydować o sposobie zamykania i zabezpieczania szaf. Jakie modele powinny znaleźć się na wyposażeniu biura? To zależy od Twoich preferencji. Szafy pancerne mogą być wolnostojące, meblowe lub ścienne. W ofercie naszego sklepu znajdziesz także warianty dedykowane przechowywaniu laptopów, sejfy ogniotrwałe i antywłamaniowe.
Co znajduje się na wyposażeniu biura? Sprawdź dodatkowe propozycje
Na wyposażeniu biura powinno znaleźć się coś jeszcze. Zwłaszcza jeśli zależy Ci na komforcie i bezpieczeństwie pracy. Metalowa szafka na apteczkę lub gaśnicę i organizery na klucze to elementy aranżacji, o których bez wątpienia musisz pamiętać.